Unde scriu lu gigel

noiembrie 24, 2011

Leul greu versus leu vechi

Filed under: aberand — animal00 @ 2:17 pm

Pula mea, ii a doua oara cand aud ca romanii sunt prosti ca inca gandim in lei vechi. Adica in daia cu milioane de zerouri.

prima oara am auzito de la propretara, care imi  ca la cate contracte in lei noi a trebuit sa scrie, i-a devenit mai COMOD sa gandeasca in lei dastia mici. dar eu sunt tampit ca gandesc in lei vechi. Ca pula mea, au trecut 5 ani de la denominare, cum imi permit sa nu stiu. cand i-am zis ca nu folosesc, parca a inteles de ce nu.

az citesc la nea ciulea ca romanii sunt retarzi si neevoluativi, pentru motivul asta.  si stau si ma frec intre urechi. Si nu inteleg. daca mie imi e mai comod (pula mea am bolduit cuvantu) sa gandesc intro unitate de masura, care pula mea ii problema voastra?

As putea sa gandesc in doze de bere, valuta klingoniana, maghiara cat ma costa un bun. Daca iti spun chestia asta si tie, iar tu intelegi, care pula mea e treba ta? care este momentul in care tu decizi ca esti mai bun/inteligent/evoluat decat mine pentru ca gandesti in unitatea de masura legala?

 

Pula mea, uneori oamenii avem asa nevoie sa ne simtim mai breji, ca nici motive inteligente nu stam sa sapam.

 

 

dece e mai comod: pentru ca la puterea noastra de cumparare denominarea mi s-a parut un fals. pentru ca in continuare mi se pare ca milioanele (adica o chestie mare) reusesc sa deie mai bine imaginea asupra pretului lucrurilor.  sa zic ca am cheltuit 2000 de lei pentru o canapea, mi se pare un pic subdimensionat ca imagine a platii. Plus ca am 5 ani de cand s-a schimbat dar am 10 ani in care am folosit sumele mari. Deci, vorbim peste 5 ani

 

14 comentarii »

  1. un apeste alta sa inteleg ca imi dai dreptate?
    si intre astea, nu am zis ca pentru motivu’ asta, am zis ca asta e un exemplu
    😀

    Comentariu de Dan Ciulea — noiembrie 24, 2011 @ 2:31 pm | Răspunde

    • nu iti dau bre dreptate. Nu mi se pare ca evoluam mai putin decat aia din afara. io-s un pic mai patriot, in sensu ca sunt constient ca nu suntem nici cei mai buni nici cei mai prosti. Daca e sa fim ceva suntem cei mai banali 😀

      Iar faza cu banii mi se pare atat de irelevanta, incat cu greu imi imaginez ca cineva chiar se streseaza pe tema asta.

      Comentariu de animal00 — noiembrie 24, 2011 @ 2:42 pm

    • cacat ma, cacat!
      nu vrei ba sa imi dai credite, ca esti lup moralist ba! :-)) pula lu’ gerula, articolu’ era mai subtil :D, citeste si tu proverbele ascunse din el
      si da berea aia ca am avut dreptate 😀

      Comentariu de Dan Ciulea — noiembrie 24, 2011 @ 4:10 pm

    • lasa bre articolu. Io ma luam de faza cu banii noi si vechi, ca mi-a fo facut capu calindar la un moment 😀

      Comentariu de animal00 — noiembrie 24, 2011 @ 4:12 pm

  2. Francezii inca vorbesc in franci, mai ales cand se refera la un salariu de acum cativa ani. Chiar si cei mai tineri (20 de ani) vorbesc despre preturile de acum in franci. Preturile in magazine sunt afisate en euro si dedesubt e scris in franci.
    Asa ca romanii astia mai cu mot ar putea sa taca si sa nu faca pe desteptii 🙂

    Comentariu de Alexandra — noiembrie 24, 2011 @ 2:37 pm | Răspunde

    • Un cunoscut francez imi spunea ca la ei e chiar mai amuzant: aia batrani gandesc in francul vechi; la ei a fost la un moment dat o denominare, de la francul vechi la francul nou, apoi s-a trecut la euro. Cica multi francezi in varsta gandesc in francul vechi, apoi fac conversia in francul nou si abia dupa aia in euro.
      Asa ca va rog sa ma iertati ca gandesc in leu vechi si apoi convertesc in nou. Nu sunt nici eu asa destept 🙂

      Comentariu de ABS — noiembrie 24, 2011 @ 4:19 pm

  3. Eu stiu ca atunci cand s-a trecut la denominare ne spusese Isarescu sa nu ne speriem , sa nu ne agitam, ca nu se schimba nimic,ca polonezii se denominasera si ei de o grama de ani si vorbeau tot cu milioanele. Nu stiu, acum, cum o fi la ei, dar cre’ ca la fel.

    Comentariu de Roxana — noiembrie 24, 2011 @ 3:44 pm | Răspunde

  4. mie numi place de isarescu ca s-a luat de cercelu meu in 2002.

    true story 😛

    Comentariu de animal00 — noiembrie 24, 2011 @ 3:54 pm | Răspunde

  5. io nu s de acord cu chestia asta.
    moneda nationala este Leul, iar bancnotele nu sunt exprimate in milioane si sute de mii ci sute si zeci de aceea mi se pare corect sa vorbim de sute nu de milioane. Umbland prin tara am descoperit ca in special in bucuresti se vorbeste despre milioane, sute de mii in loc de sute si zeci.
    Se creaza multe confuzii, dar se pare ca noua ne place sa traim asa…

    Cat despre denominare, Romania este un exemplu reusit al acestui exercitiu, vezi inflatia si curs de schimb.

    Comentariu de Ratonu' — noiembrie 24, 2011 @ 4:27 pm | Răspunde

  6. care plm confuzii? Vorbind strict intre romani?

    Comentariu de animal00 — noiembrie 24, 2011 @ 4:41 pm | Răspunde

  7. Plictisitor

    Comentariu de Blonda — noiembrie 24, 2011 @ 5:39 pm | Răspunde

  8. Fara baza, toti cei pe care ii cunosc, folosesc leul nou si vorbesc despre ala vechi! La magazin, la cafea, cam peste tot, tot cu aia vechi…Pula mea, habar nu am daca este retardism, si nici nu-mi pasa cat timp functioneaza! Oricum, sa calculezi indicele de inteligenta in functie de valoarea monezii sigur e penibil, mai mult decat exagerat.

    Comentariu de Bluemoon — noiembrie 24, 2011 @ 11:21 pm | Răspunde

  9. Leul vechi e iluzie. Ma rog, vechi, vechi mai nou, ca pegasul meu luat in 86 a fost 1200lei. Dar cu milioanele astea prea ieseam in evidenta. Pula mea, tot pensionarul rupt in cur era milionar. Murea evropa de ciuda.

    Comentariu de credal — noiembrie 25, 2011 @ 7:29 pm | Răspunde

    • :))
      De-aia circula inainte de denominare intrebarea: care este diferenta dintre un dolar si un leu ? Raspuns – un dolar. Si tot de-aia li se spunea lei-tramvai.

      Comentariu de anonim — noiembrie 26, 2011 @ 3:48 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Spune ceva, spune, spune, spune....bine, scrie

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.