Unde scriu lu gigel

iulie 19, 2011

Burtz

Filed under: Mancare — animal00 @ 9:54 am

Az iar mancare. O dubiosenie gasita pe la costachel: burta ca la lyon facuta insa burta ca la lupu din tineretului.

Totu a inceput amu doo zile cand cu gateala, deci am taiat burta in tofelu de bucati si am ferto. Acolo zice fidelutza si creca mere mai bine, ca se face uniform si mai repede. Deci nu faceti ca mine ci ca costachel.

Evident burta desi prefiarta am mai fierto si io odata. Cu condimente (trebuia, dar am sarit partea cu sarea si piperu si alte traznai, punand numa legume).

IMG_4148 pre dansa am puso la prajeala soteala sau cum vreti sai ziceti. IMG_4147  (clozap pentru aphexa care are si ea mai multe versiuni de burtihan alfel decat ciorba)

Ei bine, aici am sarit pasu in care in tigaie am prajit ceapa

 IMG_4139 ––––––––prajit–––––––––––-> IMG_4150

 

Asa. Intru cat burta fearta (dupa cum se si vede in poza) mai avea zama multa, am scurs zama intrun vas si am lasat burtile la prajit in continuare, pana sa ajunge la culoare maro care ne place si ne spune cum ca maillardu e acolo si ca e mai bun, adicalea.

 IMG_4152

 

Amu vine problema in creer de animal care nui place sa arunce zemuri cu aroma, iar aroma de burta nu prea mere chiar la toate tocanele sa dau zeama la congelator pentru alceva. Asa ca, zama de la burta am aruncato intrun vas, iam dat cu 4 linguri de otet de la tarhon si am pus la redusIMG_4151  pana s-a redus da tot ca s-a si caramelizat un pic. Nu in poza asta. Pe langa cacaturi otet si asa, pe final iam dat si cu niste usturoi

IMG_4154   – desi am vazut in blogosfera gastronomica romaneasca usturoiu taiat mare si in nesimtire, revin cu ideea urmatoare: pentru a avea sens in mancare usturoiul tre tocat cat mai marunt posibil. din asta de mai sus 3/4 au mers la fiert 1/4 crud in burta a carei evolutie e dupa cum urmeaza:

IMG_4155 ––dam cu leustean si cu zama si cu sare si piper––> IMG_4159 ––daca e burta mere si parmezanu, iar daca e parmezan mere busuiocu ––––>IMG_4163 –––si clozap––>IMG_4161

 

De pe langa.

Busuoic: IMG_4142

feriga extrasa nesimtit de la munte: IMG_4144

inspiratie: IMG_4141

15 comentarii »

  1. te-ai intrecut , maestre! in poze! vreu sa zic : SI’n poze!

    Comentariu de ciocolatacupiper — iulie 19, 2011 @ 9:59 am | Răspunde

  2. sarumana sarumana. Ce am uitat in post: la halire se pune otet in functie de necesar. Cred ca mere si un ardel iute

    Comentariu de animal00 — iulie 19, 2011 @ 10:05 am | Răspunde

    • iar otet? mai bine fratele lui mai tînar, vinu. nu? ardelu puteai mata sa-l pui acolosa, ca sa ai paleta de gusturi completa. nu? da’n orsce caz, cum ziceam, mai ca i-as pacali p-ai mei cu asa ceva. da!

      Comentariu de ciocolatacupiper — iulie 19, 2011 @ 10:12 am

    • da. ardelu iute abia amu l-am vazut ca neexistand acolo. din pacate cura de slabire nu imi permite sa manc seara, asa ca n-am vazut asta 🙂

      Si da. otet. Pentru ca burta e prajita in ulei, ceapa in ulei, totu e in ulei si e destul de gretoasa. Asa otetul taie din gretosala, mergand la fix cu leusteanu ala 😀

      Comentariu de animal00 — iulie 19, 2011 @ 10:19 am

  3. Asta da bucatarie fusion 😀

    Comentariu de Costachel — iulie 19, 2011 @ 10:06 am | Răspunde

  4. ntz, ntz, ntz, nu m-ai inteles: VIN, nu bereeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. ca doara otetu era deja’n dressingu pe care ai uitat sa-l faci. da io as face cu lamiie dressingu asta si cu iaurt d-ala adevaratu

    Comentariu de ciocolatacupiper — iulie 19, 2011 @ 10:27 am | Răspunde

  5. N-am uitat sa fac desingul. Am uitat sa il scriu 🙂

    Vin mergea la redus, dar nu exista in casa. Stiu stiu, ar trebuie sa imi fie rusine

    Comentariu de animal00 — iulie 19, 2011 @ 10:36 am | Răspunde

  6. ma cac in sarciu de la wordpress, mai aveam reteta aia de burta cu patrunjel, o facusesi si tu si ziceai ca are gust de melci mie nu prea mi-a placut, dar aia cu fasole e geniala. multzamim de clozap caci fara nu se poate (de cand am bestia mai mult clozapuri fac ca nu am loc de aranjamente cu ia impiedicandu-se de mine, ba cel mai tare era sa trag o tranta ca se pisha in spatele meu cand bucataream).

    Comentariu de aphextwinz — iulie 19, 2011 @ 12:19 pm | Răspunde

  7. da. am gasito si paia, dar reteta cu fasole era mai dubioasa

    Comentariu de animal00 — iulie 19, 2011 @ 12:56 pm | Răspunde

  8. Da’ nişte şofran, boule?

    Comentariu de Blonda — iulie 19, 2011 @ 4:09 pm | Răspunde

    • ntz. condimente scumpe e scumpe

      Comentariu de animal00 — iulie 19, 2011 @ 4:14 pm

  9. Da nu poti sa si o reteta de alcool, ca de bere is satul?

    Comentariu de Bluemoon — iulie 19, 2011 @ 6:07 pm | Răspunde

  10. […] pastrat niste bucatele de gulie sa le mancam cu telemea, bune. Daca tot m-a pomenit memetu, facui un clozap si eu, dar asa, intr-o dunga, patinand in ce lasa cainele in urma dupa ce bea apa, […]

    Pingback de Ciorba de vacuta cu legume de sezon « Aphextwinz's Blog — iulie 19, 2011 @ 6:17 pm | Răspunde

  11. ba da nu trebuiau sa fie frigarui?

    Comentariu de Ratonu' — iulie 20, 2011 @ 9:49 am | Răspunde

  12. ba, bada. in prima faza am vrut sa fac frigarui. Dar imi lipseau betele de frigaruie. Plus ca nu citisem bine cum ii taiata burta. mergea si pe frigarui, dar am zis sa fac lionezele

    Comentariu de animal00 — iulie 20, 2011 @ 10:13 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Spune ceva, spune, spune, spune....bine, scrie

Blog la WordPress.com.