Unde scriu lu gigel

Ianuarie 11, 2017

Un animal in civilizatie. Dubiosenii

Filed under: aberand — animal00 @ 4:49 pm

Nu stiu daca numa la nemti sau asa e in vest, dar is cateva chestii care la inceput par „wtf” dupa care daca stai sa le analizezi iti dai seama ca astia au ajuns sa isi faca fine tunning la viata.

Exista RCA pentru persoane fizice. Si pentru catei. Si pentru copil.

faci RCA la copil. Ala merge in magazin si darama ceva…No problem.

faci RCA la catel. Bine, aici mi s-a parut putin cam tras de par. Latra catelu pe cineva. Ala se sperie. te da in judecata. Colega si-a facut pentru un cacat de bichon. Daca stiam scoteam si eu un ban, ca veneam de la sala si era un tip cu un pui de lup care m-a atacat miseleste si mi-a lasat par pe tricou cand mi-a sarit in brate.

Sa zicem ca un prieten te cheama sa il ajuti sa muti ceva. Tu ii futi teveul. El te da in judecata….sau, apelezi la RCA.

plm, fine tuning muica.

 

11 comentarii »

  1. intii de toate ce-i aia rca?

    Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 5:04 pm | Răspunde

    • asigurare pentru raspundere civila.

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 5:05 pm

  2. haftpflichtversicherung?

    Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 5:07 pm | Răspunde

    • cred ca da. Eu am folosit RCA pentru ca este denumirea pe care o are la noi asigurarea in caz de accident auto. In Romania ai doar pentru auto si apartamente. restu…pixu

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 5:09 pm

  3. deci haftpflichtversicherung pentru copil e o prostie, pentru ca parintii raspund penal si civil pentru ce face minorul, deci intra pe asigurarea parintelui oricum ce face copilul. nu sint 100% sigur, dar asa mi se pare normal si logic 🙂
    haftplichtversicherung pentru ciini face enorm de mult sens. eu am pentru ciinele meu. nu am folosit-o niciodata, dar dorm foarte linistit. nu e vorba numai de agresiune asupra oamenilor ci si de alte stricaciuni pe care le poate face un ciine, si daca ataca pisica cuiva. ciinele meu e de talie mare deci…
    la treaba cu mutatul si tv-ul e mai complicat. nu te da nimmeni in judecata pentru stricaciunile de la mutat. asa de cacat de om nu e nimeni. dar sa zicem… atunci ii trebuie martori, altfel e declaratie contra declaratie. exista rca si rca, astea sint de regula cu module, daca ai modulul care include mutarea e bine poate sa plateasca rca-ul tau, altfel plateste rca-ul prietenului daca are, sau rca-ul oricarui individ prezent acolo daca se ofera el.
    la pagubele de la magazin. de obicei daca e greseala si nu intentie nu plateste nimeni pentru ca magazinele au o asigurare care plateste asemenea daune, cum le plateste si daunele din manevrarea marfii. eram de vreo doi ani in germania si intr-un real am intrat cu carutu intr-un raft intreg de bauturi, exact alea foarte scumpe care erau in oferta. l-am cautat pe seful de sala sau cum dracu ii zice. zice, am vazut, am vazut, trimit o femeie sa faca curat. bun zic, si cit trebuie sa platesc? nimic, zice el, asemenea daune sint incluse in pret si am vazut ac a fost o greseala si nu intentionat. si erau citeva sute de marci scurse acolo pe podea.

    Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 5:24 pm | Răspunde

    • nu o lua ca pe ceva rau. La romanica nu se exista asa ceva. Si, desi pare dubios la inceput, e o chestie de normalitate. Dormi linistit.

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 5:29 pm

    • pai de unde rezulta ca as fi luat-o ca pe ceva rau?
      nu stiu ce e dubios aici. asigurarea asta e benevola nu obligatorie. nu trebuie s-o faci daca crezi ca nu-ti trebuie. nici rca la ciine nu e obligatoriu, e tot benevol.
      la masina e obligatorie.
      nemtii se asigura pentru orice cacat. si eu o fac. am si asigurare separata la tot ce e sticla in casa 🙂
      naiba stie, asa e lumea aici.

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 5:36 pm

    • poi, e dubios ca la noi lipseste si aici nu 🙂

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 5:39 pm

    • pai probabil ca are legatura cu faptul ca romanul e inalt speculativ si ar incerca foarte des sa insele cu o asemenea asigurare. o mai fac si nemtii, dar proportia e asa ca pentru asigurari se renteaza.

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 5:42 pm

    • nu stiu. e mai mult o chestie de nesimtire a asiguratorilor. In fond, nu exista sa iti poti asigura bunuri simple gen bicicleta.

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 5:47 pm

    • asigurarile sint firme care urmaresc profitul. daca ar fi profitabil in romania pentru firmele de asigurari sa ofere asemenea asigurari probabil ca le-ar oferi, pentru ca ele urmaresc, nu-i asa, profitul. daca n-o fac atunci probabil ca nu e profitabil pentru ele s-o faca.
      nici aici asigurarile nu sint firme caritabile ci orientate spre profit. cred ca nemtii insala mai putin si cind o fac nu sar calu prea tare.

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 6:25 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Spune ceva, spune, spune, spune....bine, scrie

Blog la WordPress.com.

