Unde scriu lu gigel

Ianuarie 11, 2017

Hibernala

Filed under: aberand — animal00 @ 12:20 pm

Anu asta, aparent, lumea a fost mult prea ocupata cu „da de ce nu va trimiteti copiii la scoala la -20 de grade, ca noi pe vremea noastra am avut glaciatiune si tot bine suntem!” ca sa mai bata obrazu ca nu iesiti sa „va curatati” trotuarul din fata casei/blocului, locul ala pe care vara nu ai voie sa desenzi cu creta, dar iarna devine dintr-o data „al tau”

Ce curios. Credeam ca suntem mai multitasking de atat. Eu as propune, sa impacam ambele idei, sa scoatem copiii mici la deszapezit. IN DRUM SPRE SCOALA!

 

18 comentarii »

  1. foarte bine ca nu lasa copii la scoala la conditiile astea meteorologice din romania. da de ce sint romanii asa reticenti sa-si curete zapada de pe trotuarul din fata casei? ce poate fi asa neplacut?

    Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 3:14 pm | Răspunde

    • uite iti spun eu de unde am eu reticienta. Bine, eu n-am casa, dar ziceam asa. Este obligatoriu sa curat trotuarul din fata casei/firmei. Dar, daca vrei sa faci ceva vara pe acel trotuar, dintr-o data trotuarul devine proprietatea primariei/adpului si iti iei amenda. in plus, din taxele alea pe care le platim, o gramada se duc pe partea asta cu zapada. Deci, eu platesc ca eu sa dau zapada?
      Mie nu imi pasa de munca, am lopatat la viata mea de mi s-a acrit. E vorba doar de principiu

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 3:42 pm

    • pai ce platesti tu pentru zapada e pentru curatarea zapezii de pe carosabile sau locuri publice, daca ar include trotuarele ar fi probabil mult mai scump.
      trotuarul e proprietatea primariei si totusi e obligatia ta sa le cureti 🙂
      nu stiu cum e in romania, dar in germania copii au voie sa deseneze cu creta pe trotuar, si nu numai copii 🙂 copii vecinilor mei o fac si citeodata o fac impreuna cu parintii 🙂 altfel, pe trotuar nu ai voie sa faci nimic ce ar impiedica circulatia normala a pietonilor, si asta mi se pare normal.
      cred ca ce lipseste in romania e legea aia din germania care ma face sa ma coste foarte scump daca unu aluneca pe frunzele pe care nu le-am maturat sau pe zapada/gheata din fata casei. si mai lipsesc si speculantii situatiei. un speculant adevarat isi noteaza in creier, eventual fotografiaza, casele unde nu a vazut data zapada si apoi daca aluneca oriunde altundeva declara ca a alunecat in fata casei tale 🙂 si mai lipsesc amenzile primariei care chiar se aplica 🙂
      mie chiar imi place sa matur zapada de pe trotuarul din fata casei. ma destinde, ma misc un pic, beau un ceai fierbinte sau o ciocolata lichida dupa si ma simt foarte bine. ieri am ajuns tirziu acasa si anins , nevasta a dat zapada de pe trotuar si era chiar incintata, zicea ca ce misto.

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 4:00 pm

    • Si la noi e obligatoriu. Faptul ca e obligatoriu si in Germania nu ma incanta cu nimic. Atata timp cat nu este proprietatea mea nu ar trebui sa fie obligatia mea sa fac ceva. Daca mie nu imi place materialul trotuarului din fata casei, pot sa il schimb? Nu, pentru ca nu e al meu. Nu o sa fiu niciodata de acord cu conceptul de „numai obligatii”. Daca mai incepem si cu distractia „eu dau zapada, vine plugu si imi da noua de pe sosea” nu mai terminam de ras

      Ti-am zis, nu are nici o legatura cu datul zapezii. Inainte lucram undeva unde aveam curte. Si terasa. Pai, dupa ce ningea, vreo ora doua asta era treaba. SI, ca sa nu fim acuzati de misoginie, erau luate si gajicile. Acolo nu aveam nici o problema, chit ca treaba pentru care eram angajat era alta. Si crede-ma, dau zapada cu talent, cei multi ani de lucrat la tara isi spun cuvantul.

      Ah, cel mai amuzant era cu parcarea. Ca sa nu muncesc ca prostu de fiecare data, eu dau zapada aproximativ de pe locul unde parchez. Avantaj 4×4. De obicei gasesc locul liber si seara 😀

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 4:07 pm

    • cind iti cumperi o casa, ti-o cumperi cu drepturile si obligatiile care decurg de aici. ai si drepturi, o gramada chiar.
      daca vreun plug mi-ar da zapada inapoi pe trotuar nu as mai face nimic, as fotografia si apoi reclama si as fi sigur ca se da curs reclamatiei. insa nu se intimpla ca soferului de pe plug ii este probabil drag de locul lui de munca. as mai adauga eventual la reclamatie nota de plata cu care am platit firma care sa-mi dezapezeasca trotuarul dupa ce a trecut boul lor si as cere despagubiri, pe care le-as si primi. dar nu s-a intimplat niciodata.
      la munca am seviciu tehnic si de intretinere (timplar, electrician, de ala cu telefoanele, femeie de servici si altii) si intra in obligatia lor de servici sa faca asta, orice mjunci din astea care sint de intretinere sau necesare pentru buna desfasurare blablabla.

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 4:35 pm

    • din pacate pe trotuarul din fata casei ai 0 drepturi si doar obligatii. Pana mea.

      In general la firmele mari asa e. Dar cand ai o firma de 8 oameni toti, chestiile minore se fac de catre angajati. Inclusiv patroni. Plus ca, asa cum ziceai tu, iesitul la zapada se transforma in caterinca

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 4:38 pm

    • si la mine e o chestie de principiu. ce ne-am face daca am lua toti legile doar ca pe niste recomandari si le-am interpreta creativ dupa logica care ne place?
      daca sint pieton si stau la semafor, sa zicem ca-i rosu si am vizibilitate in ambele directii si nu vine nici o masina. trec, ca logica mea imi spune ca daca nu am trafic legea nu are sens in momentul asta. ma vede un politist rutier. ma amendeaza pe drept sau nu?

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 5:03 pm

    • legile nu sunt axiomatice, deci poti sa comentezi impotriva lor. Daca as avea casa probabil as da zapada de pe trotuar, pentru ca mai mult deca principiile imi place sa nu imi iau amenzi. Si sa stau sa ma bat pe principii…ar fi cred ca mai complicat decat sa dau zapada.
      Dar, asta nu inseamna ca nu ma iau de aia care considera niste chestii bune, doar ca sunt „legi”.

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 5:07 pm

    • daca tot ai da zapada nu aduce nimic sa macai impotriva legii 🙂

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 5:38 pm

    • noa, astia chiar nu trebuiau sa dezapezeasca ei, pentru ca pista de biciclete chiar e treaba municipalitatii.
      eu din articol inteleg un singur lucru, ca acolo toti sint nesimtiti cu toti ceilalti.

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 6:28 pm

    • daca citesti comentariile te iei cu mana de cap.

      Dar, iar, o chestie. In romania e interzis sa iesi cu bicla iarna. Ti se pare normal?

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 6:33 pm

    • nu. de ce e interzis?

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 7:02 pm

    • pentru ca se presupune ca deranjezi masinile, care in romania masinile sunt de nederanjat.

      Comentariu de animal00 — Ianuarie 11, 2017 @ 7:03 pm

    • 🙂
      cum adica deranjezi masinile? 🙂
      exista un drept in plus pentru masina ca mijloc de locomotie sa participe la trafic?

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 7:05 pm

    • la noi trendul e pe invers. de exemplu unde lucrez eu e descurajata deplasarea cu masina si e incurajata orice alta forma de deplasare catre locul de munca.
      parcarea noastra e pe bani, inclusiv pentru angajati. pretul e piparat, 15 euro pe zi parcarea. in schimb, cine vrea primeste job ticket, asta in regionala noastra care e imensa inseamna ca angajatorul plateste jumatate din job ticket, care costa deci 27,5 euro pe luna si cu job ticketul asta mergi nelimitat cu toate mijloacele de transport in comun (inclusiv vapor pe neckar si rin) in toata regionala, care e imensa, si anume partial din franta pina la würzburg pe est-vest si de la kassel la karlsruhe pe nord-sud, un teritoriu imens, sute de kilometri in toate directiile. si ai voie sa iei cinci persoane cu tine seara zilnic si la we.
      la noi se face totul pentru ca sa folosesti mijloacele de transport in comun. plus ca in orasul vechi (cea mai mare parte din oras) e interzis masinilor care nu apartin locuitorilor din orasul vechi, pentru ca e loc turistic si protejare a monumentelor istorice.

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 11, 2017 @ 7:30 pm

    • @neamtz: ba, tu vrei sa ne faci ciuda?

      Comentariu de Morom3t3 — Ianuarie 13, 2017 @ 9:10 am

    • in ce fel ti-am facut ciuda?

      Comentariu de neamtz — Ianuarie 13, 2017 @ 5:04 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Spune ceva, spune, spune, spune....bine, scrie

Blog la WordPress.com.

