Unde scriu lu gigel

Noiembrie 28, 2016

Un animal in civilizatie. Civilizatie

Filed under: aberand — animal00 @ 2:38 pm

in tara lu bere evident ca cand am vazut „wine fest” am zis „Partikip”. Mai ales ca era la doar 3km de mine, care ajuta foarte tare la intors, nu la dus. La dus e indiferent, la intors e ceva mai greu, caci, aparent, vinul lungeste kilometrii. Ii face mile.

Despre vinul nemtesc is putine de zis. Toate incep cu: cel mai bun vin nemtesc tot de la franta e adus. Ceva mai usor decat alea cu care suntem noi obisnuiti, putin mai acide. Unele cu o aroma puternica de vanilie, probabil de la butoaiele de stejar. Poze n-am facut, ocupat fiind sa beau.

De luat mi-am luat doo vinuri nemtesti, acelasi tip, ceva cu L de nu pot pronunta, unul francez si un retsina grecesc.

Am bagat si un hotdog american clasic si am plecat inapoi sa injur ca kilometrii s-au transformat in mille.

10 comentarii »

  1. Populata zona, ft populata.

    Comentariu de Ratonu' — Noiembrie 28, 2016 @ 4:40 pm | Răspunde

    • Nici la noi duminica nu e o zi plina la degustari

      Comentariu de animal00 — Noiembrie 28, 2016 @ 4:45 pm

  2. puoi traditional au vinuri albe si se bat cu frencii la categoria spumant/sekt. cica au mai inceput sa scoata capu´si la categoria vin rosu da´pe mine nu m´au convins(dornfelder etiki)
    da´ce subiect manos, nu mai vine neamtzu´autenticu´cu enciklopedia vinurilor la suptbrat ca sa ne tina prelegeri..

    Comentariu de garcea — Noiembrie 29, 2016 @ 10:05 am | Răspunde

  3. Mă, boss, dar poza cu un telefon cu camera n-ai putut sa faci la vinu cel mai preferat ?

    Am auzit si eu ca vinurile de Franconia sunt mai bune. Am si baut, imi plac mai mult cele romanesti bune, dar sa trecem peste. Am o rubedenie care munceste 2 luni pe an la o vie din Wurzburg. Adica icea : http://www.weingut-scheuring.de/en_winephoto.html
    Am degustat mai multe chestii printre care Spatburgunder si Grauer Burgunder – nu chiar gustul meu. Insa m-a surprins un rose nici nu mai stiu din ce e facut, asta: http://wirwinzer.de/2015-rose-basic-weingut-scheuring.html
    Mda, rose, rușinos, sau nu…
    Unul surprinzator de ieftin, as zice. Bine, am baut chestii mai bune de la alte vinarii, ceva cabernet-ottonel mi se par mai pe gustul si asemanarea mea, dar de la alea nu am linkuri ca nu sunt chiar memorabile.
    Iar legat de vinurile aduse din Franția, poate ălea de la degustare sunt bune, dar în supermarketuri găsesti chestii comune, decente, chit că costa 5 EUR sau 18, nimic să nu poată fi întrecut de un vin românesc la un pret similar (preț de supermarket zic). În restaurante, da, poți găsi vinuri chiar bune franțuzești dar, plm , 50-80 de EUR sticla, sunt mai ieftine în Franța la restaurante. Nici cu prețurile din România din restaurante nu mi-e rușine 🙂 . Dilul maxim , sau poate e gustul meu de vină, e cu vinurile italiene. Atât la market cât și în restaurante găsești chestii bune la prețuri bune. Uneori mai bune decât prețurile pentru un vin nemțesc.

    Comentariu de catalinx — Noiembrie 29, 2016 @ 11:10 am | Răspunde

  4. https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/15271883_10154248687033253_6968801948468468367_o.jpg ni ca facui si poza la prada luata🙂

    Ce mi-a placut. Podgorii mici. Vinuri pe care nu le gasesti in rewe. si veniti chiar producatorii, nu trimisi oameni de marketing. Bine, daca as stii germana ar fi fost si mai bine.
    Dubios: toti folosesc dop invartibil nu pluta

    Comentariu de animal00 — Noiembrie 29, 2016 @ 11:14 am | Răspunde

    • hahhaha e si dornfelderu´.. bingo.

      d´apoi nu´nteleg ca un rosé sec de la mama e chiar ceva buna ( in afara de denumirea ghei) + ca am inceput sa impartasesc teoria unui amic de la 14,5% e vinu´ bun. pareri ceva?

      Comentariu de garcea — Noiembrie 29, 2016 @ 11:41 am

    • exista si roseuri care imi plac. e evident mai usor decat rosu. Asta cu taria nu stiu ce sa iti zic🙂

      Comentariu de animal00 — Noiembrie 29, 2016 @ 11:46 am

    • Din ce ai tu acolo am baut 2. Dornfelderul, fix ala de la Weinheimer Hof. Nu mai stiu anul dar eticheta era la fel. Parea foarte popular si am zis sa incerc. Nu e chiar pe gustul meu, dar nici n-as zice ca-i rau.
      Si Bosc-Long Gaillac fix sticla aia de o ai tu in poza – vezi daca mai e vin in ea🙂 . Asta mi-a plăcut de-l rețin – adică gustul de vanilie . Dacă ai dat pana pe la 10 -12 EUR pe sticlă ai făcut afacere 🙂 .
      Eu am plătit 18 EUR pe sticlă la magazin și mi-a cam stat în gât că am vazut p-ormă că am dat un pic cam mult și nici nu e ceva nemaivăztut, totuși.

      de la 14,5% e vinu´ bun. pareri ceva?

      De la 14.5 in sus cam incep alea fortificate. In particular si eu prefer vinul mai degraba mai tare, ca-s al dracului de sensibil la sulf, bentonita si alte substante care se pun in vin sa nu se strice. Cu cat vinul e mai slab trebuie compensat mai mult daca vrei sa-l tii multi ani limpede si bun.Gen, conservanti. Dar nu e neaparat o regula ca daca vinul e de 14.5 grade are mai putine chimicale in el. Ma bazez doar pe puterea argumentului economic, adica ca daca nu e nevoie nu pun, ca-i costa bani.

      Sunt probleme de gust. Nu prea am vazut vinuri tari fructate cu arome „moi”, „fresh”. Nici nu stiu daca se pot obtine. Asa ca depinde ce cauti.

      Problematica dopului e tratata demult. Pe scurt vesticii sunt mai practici, daca casa de vinuri nu are o traditie in sensul asta, sau nu vrea sa demonstreze ceva, va alege un dop cu filet, sau silicon, ca e mai ieftin decat pluta. Plus ca depozitat incorect vinul imbuteliat cu dop de pluta poate face un pic, sau mai mult mucegai, mai ales daca e mai slab🙂. Intr-o nota aparte nici mie nu-mi vine usor sa cumpar un vin cu dop cu filet.Am baut vreo 2-3 sud africane si australiene, care nu au fost deloc pe gustul meu, dar nu cred ca dopul avea de a face cu asta. In Horeca , o sticla cu dop filetat e mai util sa poti servi mai multe variante de vin la pahar.
      E enervant, ca des ajung la restaurant si sunt nevoit sa beau vinul casei, sau altceva neinteresant, doar pentru ca nu pot si nu vreau sa beau singur o sticla de vin.

      Comentariu de catalinx — Noiembrie 29, 2016 @ 12:51 pm

    • Frantuzescu era din alta gama. Bine, mai ales pentru gustu meu, obisnuit cu romania (nu conteaza cat de prost e vinu, conteaza ca e ceva mai brut decat ala nemtesc, deci unu frantuzesc iti face cu ochiu). Cea mai scumpa sticla de acolo fu 10.5E, unul dintre cele nemtesti. restu in zona 8-10. Destul de decent, nici in Ro la degustari nu prea luam nimic sub 35lei (8e deci).

      Mi-a explicat un nene ca au avut probleme cu dopul de pluta si ca astea infiletabile sunt speciale si sunt neutre ca gust. Dar, e dubios ca la noi in Ro nu prea gasesti vin decent fara pluta. Aia de la cramele Halewood aveau o gama

      Comentariu de animal00 — Noiembrie 29, 2016 @ 1:06 pm

  5. puoi da e frumos da´nu prea sa faci vinuri care nu s rele cind esti inconjurat de producatori pe care pur si simplu ii ajuta clima (si traditia).

    momentan sunt pe un primitivo de puglia( conte mazzini) la 4,99 (de la rossman) care m´a impresionat f placut pe limba iar dp asta dv raportul pret/ papile gustative e senzational. mi´am luat odata de la magazin specializat o sticla de 25 de coco de cabernet dar efectul de WOW nu a fost inclus in pret.

    Comentariu de garcea — Noiembrie 29, 2016 @ 2:41 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Spune ceva, spune, spune, spune....bine, scrie

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

