Unde scriu lu gigel

Septembrie 4, 2016

Un animal in civilizatie. Drumul

Filed under: civilizatie; germania — animal00 @ 11:03 am

Bah animal, avem o pozitie care implica vreo 4 luni in Dusseldorf. Te bagi?

Cam asa a inceput. Dupa care a continuat cu niste interviuri cu batut palma si cu mine suindu-ma in masina sa plec. Nu inainte de a ma duce cu paduraru pe coclauri sa imi sparg toba. Duminica aveam toba sparta, joi trebuia sa plec spre nemtia. Plm, civilizata, necivilizata, Romania ofera intotdeauna solutii rapide si nu foarte scumpe.

Schimbat si sosete de la masina, practic sunt primu roman de s-a trecut pe iarna in sezonu asta si pac….2000 de km spre nemtia. Oprire la arad unde am bifat si prezenta in fm-ul romanesc, si mult drum. Bah nene. 1400km, chit ca numa autostrada, is multi, futu-le mama lor. Mergi. Si mergi. Si mergi. Si mergi. Si mergi. Si cand te uiti la km ramasi vezi 1000. Si mergi..Intelegeti ideea.

Daca mi-ar fi zis cineva, acum vreo 4-5 ani, ca e bine sa ai creasta si cercei as fi ras. Prostule, tu nu stii ca imaginea punk e rea si dauneaza grav perceptiei? Ei bine, nu in anul de gratie 2016 la granita ungaria-austria unde dupa vreo juma de ora de stat la rand politista din austria mi-a facut semn rapid de “hai treci ca nu pari imigrant”. Not bad Smile

Bag pl. As fi vrut sa va scriu de cum sa mereti pana in nemtia pe gpl. De unde sa luati gaz si de unde nu. Da oricum nu va intereseaza. In austria bulangii nu au gpl pe autostrada. Plm, am bagat vreo 200km pe benzina. Oarecum util la motor, oarecum dureros la boznar. In nemtia gplul este intre 1euro si 52centi. Si nici aici nu este prezent peste tot si in general este in afara autostrazii. Plm, macar m-am cacat intrun mecdonalz. Apropo: a nebunit neamtu. N-am vazut in viata mea anterioara pe autostrazile nemtesti atatea flashuri, atata agresivitate aiurea si cacaturi d-astea normale pe strazile din Romania. Care strazi in continuare sug pula la nivelul ca avem cei mai retarzi soferi din ue.

Dusseldorf. Prima impresie. De cacat. Am ratat intrarea in oras (tunel + gps not love si cand iesirea e fix la capu la tunel…o saluti din mers) asa ca m-am intors. Si zic si io sa deschid geamu de la masina sa primesc niste aer nemtesc de dusseldorf, sa devin si io neamt. Problema e ca planul meu s-a intersectat cu planul unor agricultori nemti de a da cu balegar pe campul agricol care se intersecta cu planul gpsului. Asa ca primul aer de dusseledorf a fost plin de ingrasamant natural.

Al doilea lucru care m-a impresionat in nemtia a fost ca bexu ii 66centi la peny. Ce nu m-a impresionat e ca nu accepta carduri, chestie care coroboratu cu lipsa de finante in mod cash a dus la achizitionarea lu bex de 2euro doza. Plm. In nici un supermarket nu accepta carduri. Mue.

Cam da. Bere. Nemti. Balegar. Hai Romaniac

12 comentarii »

  1. Ba, al dreacu , te duci cu rabla in Germania. N-ai invatat ca din Germania trebuie sa aduci rable, nu sa duci ? Avion n-ai fi luat, zgarca🙂.
    Legat de nemtalai cu flashuri, vezi ca-s multi sub acoperire, desi postibil ca i-au stricat si pe ei atatia taraneti care-i colonizeaza. Deunazi vorbeam cu un polonez care zicea ca atata ii place in Bucuresti ca se traieste cu o rupere totala de pula fata de lege si ca a invatat si sa mearga pe linia de tramvai si ca e super si plm.
    Iar la Duseldorfeni, mda, cred ca e cel mai mare carcalete de autostrazi, am dat de cateva ori cercuri de 50 de km , ba cand dadeam sa intru , ba sa plec. Google maps, nu GPS. Aia trebuie. Dar poate esti zgarca si cu roamingul.
    Legat de balegar, da, credeam ca stii ca aia sunt cu bio.
    http://catalinx.ro/wordpress/?p=714
    Get used to it, ca se mai intampla macar o data in 4 luni cat stai tu pe acolo.
    Si , da, poate cand ai intrebat de Dusseldorf trebuia sa iti fi spus ca aia nu prea sunt cu cardurili. Lucreaza impotriva conspiratorilor mondiali visa si mastercard, lol. Ba chiar au ceva card al lor , nu stiu cum dracu ii spune. Ala e mai acceptat si utilizat. in rest, marci la poznar. Pardon, euro.
    Treaba e cu ei , ca sunt zgarciti si nu vor sa plateasca comisioane la procesatori. Mai mult ai sa vezi ca spre deosebire de alte minimarketuri si marketuri din lume astia nu prea fac servicii de pus in punga clientului cand cumperi. Iti pui singur nenica.
    Dar ar fi fair sa spui in afara de becks-ul vietii cum e cu preturile, nu? Sau asta-i tot ce-ai mancat.

    Si vezi daca esti zgarca si la bere ia la sticla. E mai scump, da, dar dupa ce duci sticlele inapoi e mai ieftin. Ca asa e la astia, bio si ECO. Gen, tot ai portbagajul mare la sifonier, te poti cara si cu sticlele. Poate ai vazut pe unde prestezi ca strang aia sticle, carton, peturi, tot , nu ?

    Comentariu de catalinx — Septembrie 4, 2016 @ 11:50 am | Răspunde

    • bah cu avionu ma costa mai putin, ca platea firma. Asa, cu masina ma costa nitel mai mult de banii primiti pe drum. Faza e ca nu voiam sa stau 4 luni cu toate chestiile dintr-un rucsac. Asa mi-am adus bicla, haine de bicla, de sport, de toate. Plus ca vreau sa ma pot misca si la cat ii gplul aici, totul o sa fie mega ieftin😀
      Ma pisham si pe google maps. Problema a fost ca in tunel n-am semnal de gps si nu am stiut daca prima la dreapta e fix iesirea de care am nevoie. Plus ca era 9 dimineata dupa 2100km de mers, deci creerul era pe jos.

      Plm…ieri am fost la o pizzerie. 7euro piza si 2e berea de 033. decent. Preturile la mancare, in penny, is putin peste romania, dar nu chiar tragic. Poate unele is duble, gen oole, dar de la 05lei la 1leu nu e tragic. Tragic e la legume. Preturi ca in Romania, dar in Euro🙂

      Comentariu de animal00 — Septembrie 4, 2016 @ 12:39 pm

    • Tragic e la legume. Preturi ca in Romania, dar in Euro🙂

      Pai, o fi, dar ar trebui si banii sa fie ca in Romania, doar ca in Euro, nu? Bine , nu e vorba de tine, ci de majoritatea puletilor. Aia am observat si eu, poate de aia mananca nemtii mai multa carne, lol.

      Comentariu de catalinx — Septembrie 4, 2016 @ 1:35 pm

    • hehe Daca aveam banii din romania, numa ca in euro….aideplm😀

      bine, daca faci calculul, inseamna max 200E/luna in plus. Oricum, costurile o sa le vad dupa o luna, nu dupa o zi. Ca reper am suedia 2006, cand avema 35e/zi. Si cheltuiam (cu mancare facuta acasa) in jur de 350e/luna fara iesiri

      Comentariu de animal00 — Septembrie 4, 2016 @ 1:39 pm

    • Înțeleg ca nu stai prin hoteluri, dacă ți-ai luat trotineta, un car de haine și plm. Și presupun că nu ai de gând să zbori săptămânal acasă? Îți place să stai în chirie și să deretici după tine spre deosebire de hotel?

      Comentariu de catalinx — Septembrie 4, 2016 @ 2:38 pm

    • am curatenie la doo saptamani si da, imi place mai mult sa stau in casa decat in hotel

      Comentariu de animal00 — Septembrie 4, 2016 @ 2:56 pm

  2. düsseldorf e nasol si murdar pentru ca tinutul ruhr e postindustrial. oamenii ca lumea au cam intins-o de acolo, pentru ca industria extractiva si grea a dat faliment, card se primeste la orice coltisor si bineinteles ca si la supermarket, numa ca iti trebuie card de debit nemtesc la care-i spune ec-card – pentru asta te duci la sparkasse si iti deschizi un cont normal (girokonto) la care primesti cardul cu pricina si pe care il inchizi cind pleci din germania. legume cumperi de la aprozare turcesti, sint mai ieftine, mai proaspete si de multe ori cu gust mai bun.

    Comentariu de neamtz — Septembrie 5, 2016 @ 3:18 am | Răspunde

    • foarte tare. mie duseldorfu mi se pare un oras simpatic si destul de curat😀

      Comentariu de animal00 — Septembrie 5, 2016 @ 11:20 am

    • clar, depinde intotdeauna cu ce compari. eu sint de un sfert de veac in germania in baden-würtemberg si atunci cind mergi in ruhrgebiet nu-ti place asa tare.

      Comentariu de neamtz — Septembrie 5, 2016 @ 2:12 pm

    • evident😀 Mie imi place. Are asa un aer simpatic, cel putin in centru vechi

      Comentariu de animal00 — Septembrie 5, 2016 @ 2:42 pm

  3. Acuma poti sa mergi cu ryanair ca e ieftin si ajungi intr-o ora si 45 minute.

    Comentariu de Dispecerul de serviciu — Septembrie 6, 2016 @ 10:31 am | Răspunde

    • poi, o sa ajung o data in Ro, evident cu avionu

      Comentariu de animal00 — Septembrie 6, 2016 @ 10:37 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Spune ceva, spune, spune, spune....bine, scrie

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

