Unde scriu lu gigel

Martie 10, 2015

Politist adjectiv

Filed under: cronica film — animal00 @ 11:35 am

Stateam la un moment acasa si mi-era foame. Era uichend, eu nemancat, asa ca a trebuit sa fac ceva intru acest fapt. Asa ca mi-am incalzit o ciorba de ciolan afumat cu nitel bors si ardei iute si eram trist ca n-am leustean. Dupa cele 10 dari jos ale lu dobrica din poala mea am putut sa imi manc si io ciorba in pace, liniste si singuratate. Si atunci m-a futut epifania. Ca o paranteza: din pacate epifania asta nu este un grup de 10 gajici mega bune.

momentul in care a aparut politist adjectiv nu am vrut sa il vad. Dupa ce l-am vazut l-am criticat. Acum, dupa niste timp, trebuie sa ii recunosc meritul. Practic, regizorul a reusit un moment de geniu. Mi se pare un moment regizoral de exceptie sa ai o faza care sa ramana intiparita in capul oamenilor. Stand eu si mancand ciorba aia, am realizat ca eram fix ala din film. Doar ca nu mancam cu paine, ca nu mancam o supa obosita de spital si nici nu foloseam paine sa umflu matzu. Si am realizat ca scena asta e definitorie pentru filmul romanesc modern. Cand te gandesti la un film romanesc, ai asa, o tragere de inima si o durere nosculamentoasa. Si, tot ce poti vedea este inca un film in care sa stai sa il vezi pe unu cum manca ciorba. Sau tocanita. Sau cum se supara ca gaseste coji de ou in omleta. Si, mai bine iti tratezi durerea aia, baganduti obiectu in el de film si facand ceva care sa nu iti ofere atata durere mentala. Ceva gen sa cauti pe iutub inregistrari cu gigi becali.

Bravo Porumboiule. Ai reusit sa surprinzi intro singura scena o metafora a unei tumori pe un cacat ud, fara sa te foloseste de imagini sugestive. Astept cu interes un film de groaza de la tine, nu numa “un porumboiu, o ciorba”.

2 comentarii »

  1. Nu l-am vazut inca, deci nu comentez.

    Comentariu de Vizitator — Martie 10, 2015 @ 2:21 pm | Răspunde

  2. Uita-te si la „De ce eu?”, daca tot te-ai apucat sa-ti bati cuie in imaginatie.

    Comentariu de krossfire — Martie 19, 2015 @ 11:13 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Spune ceva, spune, spune, spune....bine, scrie

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

