Unde scriu lu gigel

Ianuarie 30, 2015

Butt Hurt – un bestseller modern

Filed under: aberand — animal00 @ 11:43 am

ramanem la clasa xenofobie si “hai sa fim oameni ca sa nu fim rai”.

Un om scrie despre experienta lui proprie, acum niste ani, intr-un sat pierdut de prin oltenia. E un articol amuzant, chit ca presarat de niste erori de virgula printre propozitii. Dar nu ne luam de aia. Ne luam de comentarii de data asta. Jumatate din comentatori sunt suparati ca omu asta a vorbit de rau o comunitate de la sat.

Asa ca mai citesti odata articolul. Si, cazul meu, pun informatiile alea peste ceea ce stiam eu de la satele semioltenesti prin care mi-am petrecut nitica copilarie. Si nu intelegi, care e problema?

Vorbim de acum 12 ani. Aia de aveau tv prindeau tvr1 si 2. Cred ca deja intrasera si proul si antena, poate chiar si prima. Dar baza tot tvr1 si folclorul erau.

Dpdv al alfabetismului, nu s-au schimbat prea multe fata de moromete. In continuare aia cu scoala erau vazuti ca pe niste pampalai. Barbatii adevarati erau aia care sapau. Si scoala nu prea te ajuta la sapa. Eu sapam destul de bine si eram si fiu de ofiter, deci ieseam, nitel, din zona asta. Oricum, cand am fost ultima data, prin 2003, angajat la banca, toti stiau ca mi-a pus tata pile sa ma angajez.

Oamenii aia sunt rai. Dar rautatea aia specifica taranului roman. Rautatea aia venita din saracie, lipsa de educatie si lipsa de resurse.

Scolile aratau toate sf. Bine, satele de care vorbesc eu, erau maricele, deci gradul de absolventi ai scolii era mai mare. Dar, wcul in fundu curtii era o constanta a satelor romanesti. Nu prea inteleg de ce vorbesc la trecut, dar ma alint si eu

plm…dupa care citesti comentariile.

“un jeg de profesor.nu avea semnal sa posteze pe facebook,”

“Buna seara domn profesor!….. Frumos best seller si foarte adevarat…..insa modul in care povestiti nu mai este la fel de frumos……. Imi pare rau!….si stiti de ce?….pentru ca a trebuit sa jigniti si sa denigrati oameni pentru a va demonstra inteligenta…….. aceasta situatie se intaneste in mai toate zonele rurale si asta pentru ca in fiecare an vin debutanti asemeni dumnevoastra si bineinteles ca nimeni nu face si nu schimba NIMIC!…. FAPTE, NU VORBE….domn profesor!….”

“Tu te-ai dus acolo sa educi, nu sa faci constatari si sa-ti bati joc de copii!”

3 comentarii »

  1. Am tot respectul pentru cei care merg zeci de km sa fie profesori intr-un sat uitat de lume.
    Dar oricat de idealist si binevoitor ai fi e greu sa faci asta mai mult de 1-2 ani. Salariul de profesor este extraordinar de mic, transportul nu e platit, nu te alegi cu nimic. Si satisfactia ca ai contribuit la educarea unor copii fara sanse nu tine de foame din pacate.

    Comentariu de Florin — Ianuarie 31, 2015 @ 11:40 pm | Răspunde

  2. bunicul meu a fost medic la tara timp de 35-40 ani (ca asta a fost alternativa la canal pe care i au dat o comunistii dupa ce s a intors din prizonierat de la rusi). salariul, imi zicea ca era o mizerie vs colegi de breasla care erau membrii de partid. materiale pt a lucra erau mai putine ca acum si in plus avea in grija vreo 8-9 sate la cca 10 km fata de unde era dispensarul. partea buna e ca la un momentdat i s a dat o bicicleta. si atunci s a intrebat: „de ce nu fac dracu astia piste de biciclete?”

    Comentariu de Ratonu' — Februarie 1, 2015 @ 5:00 pm | Răspunde

    • avangardist bunica-tu.

      Comentariu de Vizitator — Februarie 2, 2015 @ 8:10 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Spune ceva, spune, spune, spune....bine, scrie

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

